Flere danske klubber, blandt andet FCK og Brøndby, har indgået aftaler med spillefirmaer, der er blevet klubbens officielle spillepartner.
I flere lande i Europa er man gået skridtet videre, hvor en del klubber reklamerer for et spillefirma på den mest eftertragtede plads, nemlig spillertrøjen.
Det ser man specielt i det engelske, hvor hele syv klubber i den forgangne sæson havde et spillefirma som trøjesponsor.
I alt lagde spillefirmaerne for omkring 140 millioner danske kroner i pengekassen i de syv klubber, hvor Aston Villa fik hovedparten med 74,5 millioner kroner for aftalen med den asiatiske Genting-gruppe.
På listen er også Michael Laudrups nye klub, Swansea. Man kan læse mere om de syv klubber og deres trøjesponsorat her.
I den kommende Premier League-sæson vil yderligere to klubber også have et spillefirmas logo på brystet.
Oprykkerne fra West Ham reklamerer for SBObet, og så vil Stoke fremover reklamere for bet365, der ejes af familien Coates, som sjovt nok også er hovedaktionærer i klubben.
Til gengæld rykkede Bolton og Wolverhampton ud af Premier League, så til næste sæson vil der også være syv klubber med spillefirmaer på brystet i den bedste engelske række.